Clickbait to termin używany do opisania treści, które zachęcają odwiedzających do kliknięcia na link w celu uzyskania dalszych informacji, ale informacje te nie spełniają oczekiwań i często są tylko sztuczką mającą na celu skłonienie ich do dalszego klikania.
Niektóre przykłady clickbait to zwodnicze nagłówki, które nie pasują do treści artykułu lub posty z sensacyjnych lub emocjonalnie wykorzystania zdjęć. Sama treść może być w porządku, ale tytuł jest nieuczciwy i wprowadza w błąd.
Problem z clickbaitem nie polega tylko na tym, że jest on denerwujący, ale również na tym, że może być szkodliwy dla reputacji Twojej witryny – a nawet dla Twoich wyników wyszukiwania. Google niedawno ogłosił aktualizację swojego algorytmu wyszukiwania, który będzie karał strony za używanie mylących nagłówków, i choć nie powiedział, jak duży wpływ ta aktualizacja będzie miała na rankingi, to można założyć, że chciałbyś uniknąć implikacji bycia oznaczonym jako spam przez Google. Może to być również szkodliwe dla Twoich czytelników – oczekują czegoś dobrego i wartościowego, ale są wprowadzeni w błąd. Więcej znajdziesz na stronie http://talkword.pl/.