Kiedy projektujesz logo, pierwszą rzeczą, o której powinieneś pomyśleć jest to, dla kogo je projektujesz. Logo to nie tylko dzieło sztuki; to także tożsamość Twojej firmy. Twój klient już zdecydował się na nazwę, ale to czego potrzebuje od Ciebie to obraz, którego może użyć do reprezentowania siebie.
Oprócz myślenia o kliencie i jego potrzebach, powinieneś również myśleć o tym, jak logo będzie wyglądać na różnych przedmiotach. Będzie ono używane na papierze firmowym, na wizytówkach, a nawet na boku ciężarówek i w witrynach sklepowych. Jak wygląda, gdy jest tak duże? Tak mały? Czy jest łatwo rozpoznawalny, nawet gdy jest wydrukowany w czerni i bieli? Czy jest atrakcyjny jako obraz czarno-biały?
Kiedy już masz dobre wyobrażenie o tym, jak powinien wyglądać projekt, spojrzenie na inne podobne logo może pomóc Ci w znalezieniu pomysłów. Jakich symboli i obrazów używają? Jakich czcionek używają do wyświetlania swojej nazwy? Jak duże lub małe są te elementy?
Jest wiele rzeczy, na które należy zwrócić uwagę podczas projektowania logo. Oto kilka cech, o których należy pamiętać podczas pracy nad projektem: -Skonsekwencja jest kluczowa – jeśli wymyślisz tożsamość marki dla swojej firmy, upewnij się, że jest ona spójna we wszystkich zastosowaniach logo. Oznacza to, że logo powinno wyglądać tak samo na wizytówce, jak i na papierze firmowym, stronie internetowej i podpisie e-mail. Spójność jest kluczowa w tworzeniu wizerunku firmy i przekazywaniu informacji o tym, czym się zajmujesz ludziom, którzy Cię nie znają. -Kolor może być użyty do przekazania znaczenia. Jeśli Twoja firma jest związana z naturą lub środowiskiem zewnętrznym, rozważ użycie zielonego lub niebieskiego jako części swojego logo. Jeśli celujesz w młodych dorosłych, pomyśl o użyciu jasnych kolorów, takich jak czerwony lub żółty, oprócz czerni i bieli. Twój projekt logo powinien wywoływać emocje. Twoim celem nie jest tylko sprawdzenie, jak rozpoznawalne jest Twoje logo; ważne jest również, aby wzbudzało ono jakieś uczucia w ludziach, którzy je widzą. Zastanów się, czy ludzie będą chcieli kupować od Ciebie, jeśli zobaczą Twoje logo i poczują się zainspirowani tym, co robisz, czy też zostaną przez nie odrzuceni. Więcej znajdziesz na stronie http://writtedly.pl.