Skanowanie specjalistyczne

Technologia zrewolucjonizowała sposób, w jaki dzisiaj żyjemy i pracujemy. Teraz łatwiej niż kiedykolwiek można znaleźć i opublikować zawartość jednym kliknięciem. Wraz z postępem technologicznym obserwujemy zwiększone zapotrzebowanie na informacje wysokiej jakości. Skanowanie specjalistyczne to jedna z takich usług, która pomaga firmom oszczędzać zasoby, zapewniając opcję digitalizacji dowolnego rodzaju posiadanych dokumentów.

Skanowanie to proces, w którym dokumenty papierowe są przechwytywane przy użyciu technologii skanowania optycznego, a następnie konwertowane na pliki cyfrowe w celu przechowywania lub edycji. Proces skanowania dokumentów składa się z trzech etapów: wyodrębniania, przetwarzania obrazu oraz indeksowania lub oznaczania. Te kroki kończą się utworzeniem cyfrowej bazy danych obrazów, którą można udostępniać innym osobom na wielu platformach, takich jak poczta e-mail, pliki PDF i nie tylko

Proces skanowania książek i dokumentacji do formatów cyfrowych nie jest niczym nowym. Od lat firmy technologiczne wykorzystują w tym celu oprogramowanie do optycznego rozpoznawania znaków (OCR) lub urządzenia skanujące. Ale teraz AI również angażuje się w ten proces. Korzystanie z narzędzi AI, takich jak sieci neuronowe, może pomóc skanować dokumenty szybciej i z większą dokładnością niż inne tradycyjne metody, takie jak oprogramowanie OCR lub skanery.

Skanowanie specjalistyczne dokumentacji i książek istnieje na rynku już od dłuższego czasu. Jednak większość firm nadal korzysta z ręcznych procesów digitalizacji tych dokumentów. Niektórzy, jak Google, z powodzeniem wdrożyli maszyny skanujące, które mogą skanować ponad 10 stron na minutę.