Pierwszym skojarzeniem z marketingiem internetowym są zwykle płatne kampanie Facebook Ads czy Google Ads. Jednak to nie jedyna forma reklamy w sieci. Aby stać się widocznym w internecie, warto wykorzystać różne strategie reklamy online. Dowiedz się zatem, czym jest pozycjonowanie, czy faktycznie jest lepsze niż kampanie Facebook Ads oraz która forma digital marketingu jest bardziej skuteczna.
Spis treści
Czym jest pozycjonowanie?
Zwiększenie widoczności w sieci to cel każdego współczesnego przedsiębiorcy. Pozycjonowanie jest metodą, która pozwala to osiągnąć. W skład tej strategii wchodzi wiele zaawansowanych technik optymalizacyjnych, których zadaniem jest budowanie ruchu w witrynie i generowanie lepszej sprzedaży. W przeciwieństwie do Facebook Ads są to darmowe działania, jednak ich efekty nie są widoczne natychmiast.
Jakie techniki warto wykorzystać?
Pozycjonowanie to bardzo złożony proces, wobec czego wykorzystanie wszystkich wchodzących w jego skład metod jest niemal niemożliwe. Istnieje jednak kilka najważniejszych technik, które powinny znaleźć się w każdej strategii SEO.
- optymalizacja treści – tworzenie contentu, który spełnia oczekiwania grupy docelowych odbiorców, to najlepszy sposób na budowanie autorytetu marki, a więc również lepsze pozycjonowanie;
- słowa kluczowe – wykorzystanie skutecznych fraz pozwala na zwiększenie ruchu w witrynie i zaprezentowanie oferty osobom rzeczywiście poszukujących danych produktów czy usług;
- link building – wartościowe linki wskazują wyszukiwarce, że witryna zasługuje na wysoką pozycję w SERP. Łącza prowadzą ponadto użytkowników do strony marki, dzięki czemu szanse na dokonanie sprzedaży znacznie rosną;
- techniczne SEO – celem technicznej optymalizacji jest poprawa wrażeń użytkowników i ułatwienie wyszukiwarkom indeksowania witryny. W skład tej strategii wchodzą techniki, takie jak szybkość strony, intuicyjność nawigacji czy przejrzysta struktura treści.
Pozycjonowanie – jak długo trzeba czekać na efekty?
Pozycjonowanie jest niezwykle złożoną strategią, a jej skuteczność uzależniona jest od różnych czynników. Sprawia to, że na efekty jej działań trzeba poczekać. Jednak odpowiednia strategia SEO pozwoli osiągnąć efekty, które będą utrzymywać się przez bardzo długi czas.
Facebook Ads czy pozycjonowanie?
To, którą strategię marketingu online wybierzesz, zależy od tego, jakie chcesz osiągnąć efekty. Jeśli oczekujesz szybkich efektów działań, lepiej sprawdzi się Facebook Ads, z kolei w przypadku gdy możesz trochę poczekać na efekty, ale chcesz, aby były one długotrwałe – postaw na pozycjonowanie.